Pages

20 May 2007

Brukar du förbeställa taxfree-varor när du reser?

SvD ställer en fråga:

(Klicka på bilden för att förstora)

Jag undrar då vad jag ska svara på denna frågan?

*Alltid? Nej
*Ibland? Nej
*Sällan? Skiljer det sig från 'ibland'?
*Köper inte taxfree? Inte heller sant.

Jag handlar väl på tax-free om jag får möjligheten (Jag köper för att jag reser, inte reser för att köpa) men jag har aldrig förbeställt och kommer nog aldrig göra.
Kanske skulle överväga att förbställa om jag åker över med ett släp för att handla till den stora festen men i så fall enbart för att vi behöver stora kvantiteter.

I min värld skall tax-free shopping vara spontant och på väg hem från semestern. Om jag har pengar över kan jag handla lite sprit på båten men jag snålar inte för att ha pengar över.

No comments:

Post a Comment