Pages

21 May 2007

Han fick bara G...

Efter en diskussion på Flashback.info om en annons på Aftonbladet.se var jag tvungen att sprida informationen:
"Han fick bara G men syrran fick MVG med samma uppsats. Fredrik Hellgren, 18, lämnade in en uppsats som hans syster fått MVG på två år tidigare.Men när samma lärare satte betyg på Fredrik fick han bara godkänt."
*Han har stulit sin systers uppsats och lämnat in den som sin egen.
*Han fick 'Godkänt'
*Han går till media och klagar över diskriminering...

Förlåt men hur dum får man bli? Nu får han ju inget betyg alls och riskerar att aldrig igen få ett bra betyg av den läraren (som jag för övrigt tror gjorde rätt.)
Om jag hade stulit en text och försökt fuska mig till ett bättre betyg hade jag varit jävligt tyst om den saken. Tur att ohederliga personer är lite extra dumma.
Darwinism när den är som bäst.

No comments:

Post a Comment