Pages

16 August 2008

Jag tycker väldigt illa om Telia just nu...

Jag betalar för en 8mb bredbandslina. Jag vet att det är otroligt att man skulle få 8mb men jag förväntar mig att komma i närheten åtminstone. Jag bor mindre än 500 meter från min telestation och får detta resultatet.



Iofs är det uppmätt mot USA, men 1,6mb ner?
När jag mätte med konsumentverkets program kom jag upp i 6,26mb mot en server i Stockholm. Det är 84% av vad jag ska ha.

Dessutom faller nätet bort mest hela tiden när vi sitter och jobbar. Jobbigt nog är det oftast frugans internetuppkoppling som dör och helst då när hon gör viktiga saker som kollar mail eller bloggar. Telia har försökt åtgärda felet gång efter annan och jag tror att de faktiskt tror att det är bättre. Jag har då aldrig sett en tekniker som kommit hit och tittat...

Skäms på sig, Telia!

No comments:

Post a Comment