Pages

24 April 2007

Utvecklingen går framåt...

Vad värre är; jag kommer ihåg de gamla datorerna. Min faster hade en mobiltelefon som inte var särskillt mobil alls. Mobilsökare var stora grejen när jag var tonåring. Jag kommer ihåg de tidiga 2-bitars tevespelen som "Pong" och ATARI med sitt revolutionerande 4-bitars.
Vi hade inte ens VHS när jag var liten och CD var otroligt coolt när den ersatte kassettband.

Behöver jag säga att jag känner mig gammal? Min första dator skulle inte ens orka med att starta upp den jag har idag och då var jag ändå 'sen' på att skaffa PC. (Pentium II, 120Mhz med 14" skärm)
Utvecklingen går så fort att jag inte hinner med riktigt.
För ett par år sedan var 56K-modemen skitsnabba och 'cutting edge'. Idag har alla bredband och upp till 100mb/sek. (1mb =1024kb alltså 18.3 ggr snabbare per mb)

Undrar vad vi kan göra om 5 år!?

No comments:

Post a Comment